O kursie
Celem szkolenia jest zapoznanie słuchaczy ze zjawiskiem kultury bezpieczeństwa pacjenta i jego znaczeniem w placówkach leczniczych, z perspektywy doświadczeń różnych organizacji na całym świecie.
Szkolenie będzie miało formę wykładowo-warsztatową, z elementami pracy własnej.
Jest przewidziane na 10 godzin w systemie blokowym.
TREŚCI PROGRAMOWE
- Ogólne pojęcie i rozumienie kultury bezpieczeństwa w organizacji
- Bezpieczeństwo pacjenta jako warunek jakości usług medycznych
- Wymiary jakości bezpieczeństwa pacjenta
- Geneza i zjawisko kultury bezpieczeństwa pacjenta
- Klimat bezpieczeństwa pacjenta
- Kluczowe składowe i determinanty kultury bezpieczeństwa pacjenta;
- Zjawisko just culture;
- Kultura obwiniania i nieobwiniania;
- Kultura raportowania oraz whistleblowing;
- Metody pomiaru kultury bezpieczeństwa pacjenta;