O kursie
Uczestnicy szkolenia:
- poznają psychologiczne podstawy motywacji, metody: wspierające rozwój wiary w siebie jako ucznia, motywowania za pomocą zachęt zewnętrznych i rozwijania wewnętrznej motywacji,
- rozwiną umiejętności związane z zarządzaniem procesem motywacyjnym,
- będą świadomi wagi podnoszenie własnych kwalifikacji jako motywatora.
Zajęcia składają się z dwóch części:
- teoretycznej, podczas której omówione zostaną zagadnienia związane z pojęciem motywacji z uwzględnieniem neurobiologicznych podstaw uczenia się,
- warsztatowej, podczas której uczestnicy będą mieli okazję przedyskutowania i podzielenia się doświadczeniami związanymi z budowaniem motywacji wśród uczniów (Jakie działania nauczyciela motywują uczniów? Jakie elementy zajęć pobudzają do działania (zasada 4U)? Jak motywować, jeśli nie oceną?).
Treści programowe:
- podstawy teoretyczne motywacji,
- uczniowie jako podmiot procesu motywacyjnego,
- motywowanie za pomocą metod zewnętrznych,
- czynnik rozwijające motywację wewnętrzną,
- metody pobudzania do nauki.