O kursie
Celem szkolenia jest wprowadzenie uczestników w podstawowe zagadnienia związane z zarządzaniem modelami generatywnymi w edukacji formalnej i nieformalnej. Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z podstawowymi koncepcjami sztucznej inteligencji oraz dostarczenie im wiedzy na temat zastosowań modeli generatywnych w różnych obszarach edukacyjnych.
Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi koncepcjami sztucznej inteligencji oraz dowiedzą, w jaki sposób – z użyciem przykładowych narzędzi – modele generatywne mogą być wykorzystane w edukacji formalnej i nieformalnej. Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą posiadać podstawową wiedzę dotyczącą modeli generatywnych, będą w stanie zrozumieć, jak mogą być one wykorzystane m.in. w tworzeniu treści edukacyjnych, budowaniu i przekształcaniu warsztatu pracy, usprawnianiu komunikacji z uczniami, rodzicami, odbiorcami oferty oraz promowaniu efektywnych działań innym instytucjom i odbiorcom. Zdobędą również podstawowe umiejętności związane z użyciem różnych narzędzi sztucznej inteligencji w projektowaniu i realizacji projektów edukacyjnych.
Metody dydaktyczne:
Wykład: prowadzący przedstawi teoretyczne podstawy sztucznej inteligencji i zastosowania modeli generatywnych w edukacji. Będzie to czas na zdobycie wiedzy i zrozumienie kluczowych pojęć.
Studia przypadków: uczestnicy będą mieć możliwość zobaczenia, jak modele generatywne są wykorzystywane w praktyce w edukacji. Będą analizować różne scenariusze, w których modele generatywne pomagają w generowaniu treści edukacyjnych.
Warsztat praktyczny: uczestnicy samodzielnie będą tworzyć i trenować modele generatywne. Przez praktyczne ćwiczenia, uczestnicy nabędą umiejętności w zakresie tworzenia i oceny wyników modeli generatywnych.
Dyskusja grupowa: pozwoli na wymianę poglądów, spostrzeżeń i doświadczeń związanych z wykorzystywaniem modeli generatywnych w edukacji. Będzie to okazja do rozważania etycznych aspektów i najlepszych praktyk w zarządzaniu modelami generatywnymi.
Łączenie teorii z praktyką umożliwi uczestnikom lepsze zrozumienie i zdobycie umiejętności w zakresie zarządzania modelami generatywnymi w edukacji.
Treści programowe:
1. Wprowadzenie do sztucznej inteligencji w edukacji.
Definicja i podstawowe pojęcia związane z sztuczną inteligencją.
Zastosowania sztucznej inteligencji w obszarze edukacji.
2. Podstawy modeli generatywnych.
Wyjaśnienie pojęcia modeli generatywnych.
Przykłady popularnych modeli generatywnych.
3. Zastosowania modeli generatywnych w edukacji.
Generowanie treści edukacyjnych, takich jak testy, zadania, materiały dydaktyczne – przykłady.
Wykorzystanie modeli generatywnych w procesie personalizacji nauczania.
Usprawnianie komunikacji z uczniami i rodzicami.
4. Praktyczne tworzenie i trenowanie modeli generatywnych.
Omówienie procesu tworzenia i trenowania modeli generatywnych.
Praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem narzędzi do tworzenia modeli generatywnych.
5. Etyka i odpowiedzialność w zarządzaniu modelami generatywnymi oraz analiza studiów przypadków.
Dyskusja na temat etycznych aspektów korzystania z modeli generatywnych w edukacji.
Zapoznanie się z zasadami i najlepszymi praktykami dotyczącymi zarządzania modelami generatywnymi.
Przegląd przykładów zastosowania modeli generatywnych w różnych obszarach edukacji oraz omówienie wyników i korzyści wynikających z ich wykorzystania.
6. Dyskusja grupowa i podsumowanie.
Wymiana doświadczeń i poglądów na temat wykorzystania modeli generatywnych w edukacji.
Podsumowanie najważniejszych tematów i wniosków.