O kursie
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które chcą rozwinąć umiejętność skutecznej komunikacji, prezentacji i autoprezentacji oraz rozwiązywania konfliktów.
Planowany wymiar kursu to 12 godzin dydaktycznych w formie stacjonarnej lub zdalnej. Zajęcia prowadzone w grupie max. 20 osobowej.
Metody pracy: wykład, dyskusja, ćwiczenia warsztatowe.
Uczestnicy szkolenia:
1) poznają zagadnienia dotyczące komunikacji interpersonalnej i prezentowania siebie (wystąpienia publiczne), komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz rozwiązywania konfliktów,
2) przećwiczą sposoby i techniki wspierające skuteczną komunikację,
3) rozwiną kompetencje komunikowania, prezentowania się oraz rozwiązywania konfliktów.
Treści programowe:
- reguły efektywnej komunikacji,
- powszechne błędy w komunikowaniu się,
- bariery komunikacyjne,
- umiejętności budujące porozumienie,
- zasada dobrego słuchania,
- test umiejętności mówienia,
- konstruktywna konfrontacja,
- zasady autoprezentacji, konflikt – istota i źródła, rodzaje konfliktów, etapy rozwiązywania konfliktów,
- techniki i metody pozwalające wypracować konsensus w grupie,
- strategie rozwiązywania konfliktów oraz warunki ich stosowania (rywalizacji, podporządkowanie, unikanie, kompromis, współpraca)